collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Sargad

Kategori: Allmänt

Jo, jag känner mig lite så just nu.
Går omkring med av Minigris sargade tuttar. Jodå, båda två. Och då ammas han trots allt bara kvälls/nattetid för att han inte vill/har tid dagtid. Försöker jag dagtid spänner han sig bara bakåt(med tutten mellan tänderna) och sargar de stackars nassarna ytterligare på ett mycket, enligt mig själv, brutalt vis.
Ajajaj, de är konstant spruckna och ledsna, trots flera timmars vila och salva.
Det som oroar mig mest med detta är att jag glömmer "mjölka ur" dagtid och därför förmodligen har fått markant minskad produktion, vilket jag inte vill. Nog för att det är skönt att slippa amma, men önskan var ju att få bort tuttandet nattetid och förhoppning om lite mer sömn. Inte tvärtom. Jag ammar gärna så länge som möjligt eftersom ungen inte tar flaska. Jag har jämt sjå att pula i honom lite vatten med pipmugg till måltiderna. Vill han inte dricka ur flaska vill jag ju att han ammar i stället så han får i sig tillräckligt med vätska.
Jaja, det ger sig väl åt ena eller andra hållet så småningom.

Största gisslet just nu är att han är så snablarbs gnällig hela tiden. Jag misstänker ytterligare tanduppkomst då han avverkar ett helt gäng "dreglisar"(en typ "scarf" som används runt halsen i syfte att rädda kläderna från massa fukt från dregglig bebismun, för den som undrade) varje dag. Jag tycker inte jag gör annat än hänga blöta dreglisar på tork överallt.
Och så fixar han inte att bajsa någon annanstans än på skötbordet vid blöjbyte. Han står och trycker i sin gåstol ibland, men får bara ut litegrann. Försök själv bajsa sittande på rumpan alt halvt stående i en blöja som förhindrar skiten från att kunna komma ut. Det är nog inte lätt.
I dagsläget brukar vi prova att hålla upp benen på honom på skötbordet, och ofta börjar han trycka på och får ut typ mängder? Vissa dagar får vi hjälpa med Windi.
Men det där ger väl sig när han börjar få lite kläm på hur man tar sig fram i gåstolen, vilket han inte riktigt fixar än.

Nä, sargade tuttar, sargad rygg och sargat mammapsyke är vad jag har. Men så har jag även världens sötaste Minigris, världens sötaste Mammagris och världens mest underbara karl. Det håller mig flytande :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: