collinus

Livet i byhålan med barn och katter

När man planerat

Kategori: Allmänt

... att gå över på mjölkfritt, men åker för att fira någons födelsedag och det bjuds på stuvade makaroner till lunch, smörgåstårta och tårta. Då är det lättast att vänta med det mjölkfria till dagen efter.
Att det sedan är kalas för någon annan även nästa dag, får bli morgondagens problem :-p

Jo, det är för Minigris skull som jag ska prova igen. Jag ser inte fram emot det. Men när man som snart 8-månadersbebis fortfarande har det jobbigt med pruttar(framför allt kvällstid/nattetid), inte fixar att bajsa på egen hand(det grejade iaf storebror i samma ålder), och är allmänt gnällig stora delar av dygnet, då är det något som inte står helt rätt till.
Förra gången vi provade upplevde jag inte att det blev någon skillnad, men kanske var vi för snabba. Kanske beror det över huvud taget inte på mjölken. Men vi börjar där och ser var det leder.
Dessutom har jag dragit ner på barnmaten och ger endast det till lunch. Frukost och middag blir gröt(mjölkfri som enligt mig smakar sågspån), och mellanmålen blir antingen fruktpuréer och/eller tutte(men ungen bits ju så jag undviker gärna amning dagtid).

Here we go again alltså. Kommer bli träligt att skippa mjölk igen, men vad testar man inte för gladare unge och lugnare nätter.
Hjälper inte det får man väl börja misstänka gluten i stället, om nu ens så små ungar kan uppvisa allergi eller intolerans mot det? Får Googla :-p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: