collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Morsgrisar e vi allihopa

Kategori: Allmänt

Vi förberedde Morsgrisen redan igår kväll. Vi påminde honom om det idag, och ytterligare en gång innan läggdags. Att Pappa skulle lägga honom idag.
Han följde snällt med pappa till sitt rum utan protester när det var dags.
En halvtimme-timme senare kom det. Ett gnyl som eskalerade till ett yl och en halvskrikande harang om att "jag vill att MAMMA ska sova med mig! Mamma! Mamma ska komma, gå BORT pappa! Maammaa! MAAAMMAAA!!!"
Självklart höll han på att väcka Minigris med sitt vrålande.
Jag vet inte vad pappa mutade med för att få honom tyst, men vrålandet försvann och i stället hörde jag honom prata glatt om någonting.
En kvart senare hörde jag hur det var yl på gång igen, men pappan lyckades få tyst på honom hyfsat fort.

De är fortfarande kvar därinne, han och pappan, men det verkar i alla fall vara helt tyst nu. Typ 2 timmar senare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: