collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Kroppen är rolig

Kategori: Allmänt

Jag har för närvarande en enorm, hård högertutte. Jag vägrar amma med den då Minigris och hans sylvassa små tänder sargat den så den spruckit vid bröstvårtan. Aj.
Då jag idag börjat må som en påse skit så har jag inte hunnit/orkat tömma tutten på dess innehåll, därav dess storlek och konsistens.
Intressant va?

Jag undrar hur lång tid det tar för en vårtspricka att läka? För efrersom Minigris inte tar flaska så känns det ju som värsta slöseriet att mjölka ur. Men jag känner att jag inte vill riskera en eventuell mjölkstockning, jag mår piss som det är ändå.
Jäkla skit att jag inte skulle klara mig den här gången, då maken precis gått tillbaka till jobbet efter att ha legat hemma med samma sak. Ska han behöva vara hemma och VAB:a också bara för att jag blir dålig? Nä jäklar alltså vilken osis vi ska ha..
Men men, sånt är livet, och det är ju möjligt att jag hunnit piggna till till i morgon så jag kan lämna Linus på dagis.
I vanliga fall hade vi ringt vår "jourbarnskötare" tillika barnens farmor vid ett sådant här tillfälle, men hon har känt sig lika hängig som jag idag och har förmodligen åkt på samma skit.
Även Minigris har haft en dålig, gnällig dag idag, men jag vet inte om det beror på sjukdom, eventuella tänder eller kanske ren skär uttråkning.

Nä, sjukdom tycker vi inte om i den här familjen. Och jag tvivlar på att det är någon favvo i andra familjer heller :-p

Nu har Minigris somnat, så nu är det dags för mig att försöka få även den andra ungen i säng. Yeehaaw

Kommentarer


Kommentera inlägget här: