collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Storhandling, Looma Sino och shoppingångest

Kategori: Allmänt

Idag lämpade jag av barnet hos sin farmor så att jag skulle kunna åka och storhandla. I vanliga fall brukar jag och sambon handla tillsammans(medan barnet är hos sin farmor för allt blir så mkt lättare då), men jag tyckte att eftersom jag ändå är hemma hela dagarna, medan sambon jobbar hela dagarna, så kunde jag åka själv, så kunde i stället sambon och jag få komma iväg för oss själva i morgon och göra något roligare än att storhandla. Så får barnet en halv dag till med sin farmor och farfar.
Jösses Amalia(shit vad gammal jag låter nu) vad full kundvagnen blev. Jag tror att notan slutade någonstans strax under 2000kr, jag hann inte riktigt uppfatta summan då jag var alldeles för stressad över att hinna packa alla varor själv med kö bakom mig och allt. Jag var på vippen att erbjuda 100 spänn till en tonårig kille som satt på en bänk utanför kassorna om han ville hjälpa mig packa, men jag slog bort den tanken då  jag fick ett sådant där ryck då jag tänkte att ensam är stark och bäste dräng och allt vad det heter. Och packa lyckades jag ju göra, även om jag var lite ivägen för de närmsta 2 kunderna i kön :-p
 
Det blev några kassar
 
När jag kom hem och hade packat ur bilen och plockat in allt i respektive skåp passade jag på att tappa upp ett bad som jag lade mig i. Jag stannade ju till på sambons jobb på vägen hem för att pussas lite och passa på att låna deras lunchrum för att äta lite Thaimat jag hämtat upp, och då kom sambon med den briljanta idén att han skulle ringa sin mamma och fråga om Linus kunde få middag där, så kunde sambon hämta upp honom efter jobbet så att jag fick lite extra egentid hemma. Jag nappade direkt, därav den extra tiden för bad. Och det var sååå skönt.
 
 
 
När sambon kom hem hade han med sig en Looma Sino bärsjal som jag lyckats sniffa upp på en köp/sälj-sida på Facebook, och då det tyvärr inte medföljde knytinstruktioner så har jag suttit och kollat intruktionsvideor på Youtube som en norska lagt upp. Och jag säger bara det att det kommer ta sin tid att få kläm på det där. Jag övade på barnets nalle Oliver, medan sambon tydligen filmade spektaklet, så vill ni ha er ett gott skratt får ni väl kontakta honom :-p
 
Nu sitter jag mest och har lite ågren över en klänning jag sett på Blocket som är såååå snygg och som jag VILL HAAA. Tyvärr kostar den lite för mycket, och jag befinner mig ju inte direkt i det bästa av tillstånd för att köpa en klänning i storlek 36... tänk om jag inte kommer i den sedan? Fast å andra sidan kan ju den bli en morot för att snabbt bli av med gravidkilona. Det gick ju över förväntan första gången.
Det finns nog en risk för att jag nappar på den där blocketannonsen trots allt. För det är inte överdrivet ofta jag använder klänning av det "snyggare" slaget, och det är brutalt sällan jag dras så enormt till ett plagg som jag gjort till just det här, och det måste jag betyda att jag Ska ha den, ringht? ;-D Dessutom kommer den inte finnas kvar för all framtid. Det kanske sitter någon och gör upp en affär om det i detta nu? Hjälp!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: