collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Kunde inte hålla mig

Kategori: Allmänt

Kisset bara rann.
Närå, inte den sortens hålla sig(även om det smiter förbi några droppar ibland när jag blir överraskad av en nysning, host eller liknande. En av alla baksidor med graviditet). 
Jag kunde inte hålla mig från att plocka in den iskalla växasängen från förrådet. Noll självdiciplin kombinerat med alldeles för mycket nyfikenhet och iver. När det kommer till att testa nya saker med barnet, så är jag lika "överivrig" som min sambo kan vara ibland när han börjar fantisera om nya byggprojekt, eller saker han vill köpa. Jag brukar vara den som tar ner honom på jorden lite, men idag fanns ingen hemma som i sin tur kunde stoppa Mig, så nu står diverse sängdelar och madrasser på hall - och vardagsrumsgolv :-p
 
 
Att sängen hittat in i huset innebär dock inte att den börjar användas på en gång(även om suget och ivern över att testa är enorm). Just nu står den bara och upptar plats och intar lite av husvärmen.
Vet att vi tidigare pratat om att måla om sängen innan den skulle börja användas, men när någon av oss ska få tid/ork till det vette gudarna. Vi har nog att göra med att renovera klart Bebis blivande rum, det är prio ett på listan över eventuella bygg/renoveringsprojekt. Så jag tror vi skiter i att måla om sängen. Vi har ju undvikit möbler i "färgen" Furu hemma ända sedan vi flyttade ihop. Inte för att vi tycker det är överdrivet fult eller så, men för att vi tycker att det är snyggare med annat. Så nu tänker jag intala mig att det var dags för en furumöbel i form av en barnsäng :-p
 
Jag funderar på om man ska låta växasängen stå i vardagsrummet någon dag eller två så barnet får bekanta sig lite med den innan den flyttar in i hans rum. Alternativt ställa den bredvid hans säng(om den får plats) så han kan titta på den och klättra upp/ner i den på egen hand. Kanske ge honom möjligheten att välja vilken säng han vill sova i alldeles själv?
Jag räknar ju med att det kommer bli bökigt att lägga honom i en "vanlig" säng, då han gärna står och hänger på staketet och promenerar fram och tillbaka i spjälsängen vid läggning som det ser ut nu. Det är ytterst sällan han lägger sig på direkten och bara ligger kvar där tills han somnar, nej han ska tassa runt, prata, peka efter katten etc innan han börjar varva ner sig själv och lägger sig ner och pratar lite och pillar lite på min hand tills han till slut somnar. Själv ligger jag på golvet bredvid sängen(med mobilen i en hand under sängen och surfar/spelar spel tills han äntligen somnat :-p).
 
Vi får se vad sambon säger när han kommer hem, vi har ju inte diskuterat det där med att börja med sängen tidigare. Jag har nämnt det i förbigående men inte riktigt vågat fråga vad han anser om saken. kanske åker den tillbaka ut i förrådet redan ikväll :-p
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: