collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Kors i taket

Kategori:

Ikväll tog jag en dusch. Vilken lycka! Tror tamejfan att det var årets första också. Hur vidrig är inte jag på en skala? Tror tamejfan att skalan sprängs.
Det positiva är att man känner sig extra fräsch efteråt. Men jag längtar redan till på tisdag när barnet lämnats på dagis och jag ska ta ett långt ångande skumbad och karva bort all päls som vuxit sig vild på sistone. Jag skulle nog lätt kunnat ersätta den där tjejen i kollektivet i "Tillsammans", hon som tassar runt i köket med mufflan i vädret. Vildvuxen deluxe liksom.

Och om det intresserar någon så kan jag tala om att jag är trött som ett as idag. Vaknade upp lite härligt stel på barnets golv efter att han själv somnat i sin säng. Slutkörd deluxe.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: