collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Bakom fasaden - sanningen i bilder

Kategori: Allmänt

Folk i allmänhet är rätt bra på att måla upp en fin fasad över sina liv genom snuttigulliga livet-är-underbart-blogginlägg och vackra bilder på Instagram eller Facebook. Menne... vi vet ju alla att det i regel finns lite skit bakom allas hörn. Här kommer lite sanningar från familjen Lind/Collin:
 
Men vi börjar med lite vackert. Vår gata.
 
Och vårt lilla hus
 
Vi är duktiga och sopsorterar en del, dock inte ALLT. 4 olika kassar
med metall/tidningar/plastförp./pappersförp. i en fin rad i klädkammaren...
 
... medan resten av klädkammaren är ett komplett kaos.
 
En extremt vanlig syn här hemma. Disken från gårdagens middag
står kvar(kan stå disk från 2-3 dagar bakåt kvar ibland).
 
Tro det eller ej, men detta är hyfsat avplockat. Skulle ha tagit en
före-bild...
 
Också en "avplockad" bild, glömde ta en före. Detta är alltså städat
för att vara vårt hem...
 
Vet inte hur många ggr om dagen som jag plockar undan efter barnet.
Jag plockar under tiden han leker med något annat, jag plockar när han
sover middag, jag plockar när han sover middag, jag plockar när han
lagts för kvällen. Djävla unge :-p
 
Julen är fortfarande inte undanplockad här hemma...
 
Varje dag. Kattsand. Långt ut i hallen och över hela huset. Och inte pga
barnet, det sköter katterna själva... Suck.
 
Dörren in hit stängs varje gång vi ska få besök. Rummet som har prio
Noll jämfört med de andra rummen - vårt sovrum.
 
Ett av hörnen som agerar klädhög med en salig blandning av ren och
smutsig tvätt
 
Jo, det är en byrå därunder alla rena(!) kläder och spaghettikastrullen
vi fick i julklapp som av någon anledning hamnat i sovrummet?!
 
Finns det över huvud taget NÅGON därute som har en välstädad hall
med ordning i? Är det över huvud taget möjligt?
 
Avslutar med dagens positiva - Fick hem paket(påse) från Ellos med
ett par byxor till barnet. Som jag beställde i början av november. Fick
dem Idag.
 
Sådär ja, då har Jag varit lite ärlig mot omvärlden. Nu är det Er tur.
 
 

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Jag plockar också jääääääämt, jämt och jämt.
    Men faktiskt, vår hall är alltid i ordning och det beror på mitt hitlersystem så fort vi kommit innanför dörren. Vi MÅSTE ha det så med tre barn och alla har sjutton lager mer eller mindre blöta och sönderlekta ytterkläder. Och en vagn. Och fyrtioelva skor. Jag ska fota någon dag och visa. I övrigt har vi rörigt mest hela tiden tycker jag.
    Kul att få se bilder från ert hem!

    2013-01-27 | 22:48:13
    Bloggadress: http://jempie.se

Kommentera inlägget här: