collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Shoutout - Lekdejt för vuxna

Kategori: Allmänt

Om någon av min sambos vänner läser detta: Fortsätt för farao att läsa! Jag tänkte nämligen försöka få ihop en liten "playdate" till honom.
 
Det är såhär. Min sambo är den snällaste, sötaste och mest omtänksamma sambo ni kan tänka er. Han finns alltid här för mig och Linus, ger mig möjligheter till egentid och andrum från bajsblöjor, spaghettifyllt köksgolv och krypa_på_golvet_lekar när han kan. Men han får aldrig någon egentid själv, annat än på jobbet.
Han säger att han inte behöver någon egentid för att han hellre umgås med mig och Linus(åh vad jag älskar karln!), men även han behöver få lite andrum från familjelivet och tid till att göra sådant han tycker är kul. Som att spela PS3 till exempel(förmodligen gärna Fifa), vilket han typ aldrig spelar längre för att han inte har tid/ork/möjlighet när det springer runt en vild 1,5-åring här hemma.
 
Därför tänkte jag försöka styra upp en liten lekdejt med en eller flera kompisar till honom som kanske vill spela lite tv-spel, kanske med en och annan öl till(förmodligen ganska många flera). Eller kanske visas det någon intressant fotbollsmatch någon kommande helg som ni vill titta på? Kom gärna med egna idéer!
Kontentan är att jag vill att min älskade älskling ska få lite barn - och sambofri tid för att göra något kul. Med någon annan än mig och Linus, då vi, bortsett från hans arbetskamrater, är de enda han egentligen umgås med just nu.
Att vi bor där vi bor gör ju inte saken lättare, då folk inte gärna sätter sig och kör hit om de vet att det finns till exempel öl inblandat. Men det kan vi lösa på ngt sätt. Antingen kan jag skjutsa, eller så ordnar jag till övernattning för mig och Linus på annan ort så folk kan sova kvar hemma hos oss.
 
Vem är på? Och när passar det? Kom med datum, önskemål och tips. Min karl förtjänar det här!
 
Vem kan motstå det här fejset liksom?
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: