collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Same old same old

Kategori:

Som vanligt kom jag ner i badkaret alldeles för sent. Sambon slutar jobba om 10 min och ska sedan hämta barnet hos dess farmor och farfar, så de är väl hemma vid 17-tiden. Då ska jag helst vara i alla fall Halvfärdig med middagen.
Men vet ni vad? Jag tänker inte jäkta. Jag tänker ligga här i lugn och ro och tvätta hår, skrubba tår och karva bort björnpäls till ljudet av Rickklassiker på radion i rummet intill. För det har jag förtjänat.

Jodå, klädhögen är borta och sängen renbäddad. Jag har t.o.m kört en maskin med tvätt samt hängt den på tork.
Men tusan vad fort tiden går de här dagarna när jag är barnfri. Hinner knappt pilla ren naveln innan det "bara" är 1h kvar tills grabbarna kommer hem. Men det är så det är, tiden går fort när man har "roligt".

Kommentarer


Kommentera inlägget här: