collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Extra litet fläskdjur

Kategori:

Jag har på senare tid lagt till mig med att kalla familjens ofödda medlem för Minigris. Jag vet faktiskt inte alls var jag fått det ifrån, men när jag legat och tänkt på det har jag insett att jag ofta kallar familjens pojkar för just Gris av olika slag.
Massuppfitta mig rätt här, jag har enbart goda intentioner med dessa "smeknamn". Jag tycker Om grisar.Sambon är ju liksom min gris bara. Och sonen får diverse olika benämningar av ordet gris beroende på situation, men han är min "lilla gris, "gosegris", "lusegris" och "gullegris". Jag har säkert glömt ett namn eller två.
Till och med katterna kallas för grisar då och då. Framförallt Neo. Och Siri brukar få gå under benämningen "lill-grisan" då och då. Frågan är då vilken benämning jag går under själv? Avelssuggan? Svinet? Pork chop?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: