collinus

Livet i byhålan med barn och katter

E hit och E dit

Kategori:

Efter avslutad lunch idag placerade sig lilla familjen i bilen för att åka till barnets kusiner på min sida. Vi skulle överlämna lånad gåstol som skulle på vidare äventyr till kusinernas yngsta kusin på deras mammas sida(var det någon som hängde med där?).
När jag tidigare på förmiddagen berättade för barnet att vi skulle åka och hälsa på kusinerna E och M, var hans första reaktion ett snabbt och bestämt "-Bilar!"
 
Jodå, kusin M har typ miljoner bilar som han samlat på sig genom åren, och Linus är som ett barn i leksaksaffären varje gång han kommer dit. Så även idag. Idag hade kusinen dessutom ställt upp en bilbana i vardagsrummet som var minst sagt spännande. Ungen stod praktiskt taget och hoppade upp och ned när bilarna for runt runt på banan. Dock höll bilarna lite föör hög fart, så den stackars ungen stod och snurrade runt runt i mitten av banan så han blev yr i huvudet när han försökte följa bilarna med blicken. Vilket kusinen såklart tyckte var skitkul :-p
 
Sambon och jag fick oss lite gott fika och en "Linusfri" pratstund med min bror och svägerska då kusinerna var typ världens bästa barnvakter.
 
Vid varje middagsvila samt kvällsläggning brukar den sedvanliga rutinen vara att jag får berätta om pappas jobb och alla "toa dett"(stora däck) typ trehundrasjuttielva gånger tills jag ruttnar, vägrar berätta mer, och därmed gör att ungen protesterar genom gnäll och ilsket bensprattel. Idag behövde jag bara berätta om pappas jobb En gång. För idag var det något annat som låg högst på önskelistan, och det var kusin E.
Jag fick berätta om och om igen om hur de hade lekt, att hon jagat honom för att kittlas, att hon och Linus plockat undan alla de typ tvåhundrafyra bilarna som Linus spritt ut över halva huset, och att vi fick följa med ut och titta på E's kanin när den skulle få mat. E E E och mera E. Hon gjorde tydligen det största intrycket idag. Men bilarna låg nog inte långt efter, för de sista två gångerna jag gått in till gnyende barn nu under kvällen/natten har han pratat i sömnen om "tooa dett" och "bilen" :-p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: