collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Silky smooth...

Kategori: Hissa

Dagens hiss: Olive oil salt cream

Denna produkt hade jag glömt att jag hade. Hittade den av en slump i badrumshyllan efter ett välförtjänt bad för ett tag sedan, och blev eld och lågor när jag insåg att jag kunde bli av med min torra fnasiga vinterhud. Jo, jag blir lätt sådär otrevligt flagig och ful, främst i pannan, om vintrarna. Inga lotions i världen hjälper(inte för att jag testat så många, kastar bara pengar i sjön). Min hud pallar inte kall luft. Då är den här burken suverän.
Den fungerar som en peeling, och används med bäst resultat på våt hud. Olivoljan tränger in direkt och man får världens lenaste, mjukaste hud.
Tyvärr vet jag inte var man hittar den, då jag fick den i present för massa år sedan(och dessvärre inte minns vem det var jag fick den av). Och snart är den slut, så jag måste med andra ord Googla lite snart så jag kan köpa en ny. Den är i alla fall tillverkad i Italien, enligt etiketten på burkens undersida.

Om någon känner igen den och vet var man hittar den - hojta till för farao!





Drar även till med en Diss i samma inlägg: Bebis/amningshormoner

De resulterar i detta:

Borsten är normalt sett inte brun


Jag blir skallig snart!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: