collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Wiiee!

Kategori: Allmänt

Idag fann jag dessa i *postlådan:



Och i dem fann jag detta:



En t-shirt och ett par "prasselbrallor" till barnet, samt gullvivefrön till mamma(och pappa och barnet också såklart). Samtliga fynd från Tradera.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen - jag älskar Tradera. Dels är det förbaskat roligt att sitta där och titta runt, ännu roligare att buda, och såklart roligast att vinna. Men det gäller ju att hålla huvudet kallt, för det är ju lite FÖR roligt ur ekonomiskt synvinkel, då det är väldigt lätt att tappa fattningen och buda hejvilt bara för att man vill vinna. Tack och lov är jag ganska bra på att hålla mig själv i skinnet när det väl gäller.
Dessa attiraljer budade jag hem för en sammanlagd summa av 116kr, och då är frakten inräknad.
Och om någon dag kommer Schenker med ett paket till vårt paketombud i Rimbo med en fin gammal burk jag budade hem för någon vecka sedan.

Jag tänkte ge mig på att prova sälja några saker via Tradera själv också, man måste ju testa Tradera åt båda hållen, så att säga. Om inte annat för att sponsra jobbet och skicka med Posten, jag vill ju trygga min arbetsplats medan jag fortfarande tillhör personalen, liksom ;)

*Ni kanske undrade över asterisken(eller vad f-n det nu heter) i början av inlägget? I egenskap av brevbärare vill jag ju dela med mig av mitt "proffessionella" kunnande, och lära svenska folket(dvs de typ 3 personer som läser), skillnaden på Postlåda och Brevlåda.
En brevlåda är en bullig knallgul sak med blått posthorn på som du postar dina brev i.
En postlåda är lådan som ni som bor i villa i regel har utanför ert hus och får er post i.
Nu vet ni det.
Men jag ska vara ärlig och säga att jag för det mesta använder ordet Brevlåda om båda sorter ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: