collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Rapport

Kategori: Allmänt

Den första luren blev en timme lång. Så nu satsar vi på att det "bara" blir en lur till idag före middagen, och den luren ska förhoppningsvis bli 2 timmar lång. Nu tror inte jag att vi kommer lyckas med det då han fortfarande är under "träning" att sova i vagnen eftersom han inte sovit i den annat än på promenader på flera flera veckor. Men man kan ju alltid hoppas. Vi har ju nappen till hjälp.
Nappen hade vi egentligen velat ta bort igår när vi skulle natta för kvällen, då nappen egentligen mest bara blir ett störningsmoment. En unge som är van att ha napp när den sover, vaknar ju alltid till slut när nappen inte finns i munnen(för den spottas/trillar i regel ALLTID ur någon gång under sömnens gång). En avvänjd unge kan sova utan napp utan att vakna. Men vi känner att vi faktiskt struntar i det. Det var nog mycket nytt och konstigt igår, och att dessutom beröva honom på nappen kändes bara taskigt. Så han får bli ett nappbarn, helt enkelt.
Gå upp för att stoppa i en napp rör mig inte i ryggen så länge barnet sover i sin egen säng, och faktiskt sover gott mellan nappistoppningarna. Och när han är större kommer han kunna leta rätt på sin napp själv, och då kommer det även finnas ytterligare några nappar i sängen så han hittar en fort.

Man ser på ungen att han sovit rackigare än vanligt inatt. Han är sådär rosa och blank om ögonen, som trötta barn i regel blir. Men han är trots detta vid gott mod och röjer runt här som vanligt. Förhoppningsvis bidrar den där underliggande tröttheten till att han kanske sover lite längre stunder mellan uppvaken inatt.
Sambon ska börja ta läggningen idag också, men när han väl blir trött och lägger sig kommer jag ta över, då han ska iväg och jobba i morgon eftermiddag och behöver sin sömn.
Och jag måste medge att jag är ganska nervös över hur det kommer gå, men det SKA gå bra helt enkelt. Det bara är så.

Den här dagen har i övrigt varit totalt oproduktiv. Ingen av oss har haft någon riktig ork till någonting. Med all rätt. Jag drog igång en maskin tvätt som jag även har hängt, det är väl det mest produktiva jag gjort. Och så har jag visserligen kört ihop en sats kakdeg som ligger och sätter sig i kylen. De andra kakorna jag gjorde för någon vecka sedan har jag ju gått och norpat av på nätterna när jag vaknat hungrig... så för att kunna norpa några nätter till måste jag helt enkelt baka nya kakor. :-p


Nej ska man ta sig en pris kanske?


Man petar upp den m tungan såhär, det har jag sett pappa göra


Å fy f-n, nu mår jag illa...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: