collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Länge leve våtservetten!

Kategori: Allmänt

Jag tycker den förtjänar lite extra uppmärksamhet, faktiskt. För vilken annan tingest har så stor och betydelsefull roll i småbarnsförälderns liv som just våtservetten?
Den är inte bara bra att använda vid bajsblöjebyte, utan även ultimat att torka efter-maten-kladdiga munnar, små kräkskatastrofer på kläder/gåstolsbricka/vardagsrumsmatta etc etc.
Och just de gånger jag torkat munnen på barnet(när den inte varit överdrivet nersmetad), brukar jag vända den eventuella rena sida på servetten som finns kvar, och passa på att damma av typ fönsterblecket i köket, eller  gno bort den där ketchupfläcken på köksbänken som ingen torkade bort efter lunchen, etc.

Vi har ju utöver i badrummet, toalett även i den kombinerade tvättstugan/skötrummet, och när jag använt den brukar jag norpa åt mig en våtservett från skötbordet och damma av vägglampa, tvättmaskin, skötbord, fönsterbleck osv. När jag ändå är där, liksom.
Och ofta tar jag till våtservetter och torkar av toalettstolen när jag ändå är igång. Det gör jag rätt ofta, så toaletten är i stort sett alltid ren. Kanske inte kliniskt, då jag inte tillsätter något rengöringsmedel på servetten, men den är i alla fall alltid "halvren". Och skurar toaletten "ordentligt" gör jag ju med regelbundna mellanrum ändå.
Dessutom är de ultimata de ggr man får oväntat besök och kommer på att "-djävlar, toan/handfatet ser risigt ut, hoppas ingen behöver pinka!". Då är det perfekt att rycka åt sig ett par servetter, låtsas gå på muggen och torka av lite snabbt så att det iaf Ser rent ut :-p
Om folk nu efter att ha läst detta, inte törs gå på muggen när de kommer hit, så är det Deras problem :-p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: