collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Gaddar

Kategori: Linus utveckling

Nej för tusan, några tatueringar har vi inte råd med här(även om jag i huvudet sitter och skissar på en gällande barnets födelse). Däremot är det ju tänder på gång i barnets söta lilla dregelgrotta.
Jag tycker dock att det är knepigt det där med tänder, för exakt när räknar man egentligen att barnet får sina tänder? När man skymtar riskornet under tandköttet, när tanden brytit igenom, eller när den är helt uppe?
Skit samma, de där böckerna vi fått(Min första bok) där det är tänkt att man ska fylla i barnets alla händelser, har vi inte petat på på flera månader. Det är liksom inte riktigt vår grej.
Vi fyllde i födelsedatum och sådant där i början, men sedan rann det ut i sanden. Och eftersom vi inte döpt barnet så blir det ju massa papper med tomrum mitt i alltihop. Och orka hålla reda på vem man fick vad av i första födelsedagspresent? Personligen skiter jag fullständigt i om jag fick ett par gröna byxor av faster när jag föddes(jag har för övrigt ingen faster och har aldrig haft någon faster, så det var ett utmärkt exempel att använda för att inte riskera att trampa på någons tår).

Hur som helst, så har nu båda tänderna brytit igenom, men har lång bit kvar innan de är helt uppe. Och jag har ingen aning om hur lång tid det tar för små bebiständer att komma upp. Några dagar? Några veckor? Allt jag vet är att han kommer se förbaskat söt ut när de faktiskt syns även utan att man måste dra ner läppen på honom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: