collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Frukost, vad är det?

Kategori: Allmänt

Yoghurten slut. Nyponsoppan slut. Brödet i frysen.
Det blev lite problematiskt när jag klev upp i morse och insåg att det fanns lite ont om frukostattiraljer hemma. Åtminstone sådant jag vill ha. För i övrigt finns det ju havregryn att göra gröt på, ett skåp fullt av knäckebröd, formbröd att stoppa i brödrosten. Men det är jag ju såklart inte sugen på, och jag har egentligen aldrig varit någon frukostmänniska, jag äter bara för att man "ska". Det är ju bra för kroppens förbränning, och för att man ska orka med dagen.
Men när det kommer sådana här dagar tar man det man kan tänka sig vara sugen på, och idag blev det ett glas iskaffe och en halv banan(det fanns bara en halv). Duger i krig när det är bögar i bunkern, som Sanna skulle ha sagt.


Kan varmt rekommendera den här. Blandas m vanlig mjölk och
är Brutalt god.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: