collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Från 100 till 39

Kategori: Allmänt

Det där kakbaket ja. Degen blev inte alls mer lätthanterlig efter ett par timmar i kylen. Den föll tvärtom isär i småspint när jag skulle försöka skära den i skivor.
Enligt receptet skulle rullarna vara ca 4cm tjocka. Mina var typ 7cm tjocka(annars höll de VERKLIGEN inte ihop). De skulle enligt receptet skäras i tunna skivor, vilket inte heller fanns på världskartan att man skulle kunna göra, så varje kaka blev typ 1cm tjock. Iaf de få som höll ihop, och det var inte många.
Jag ledsnade på detta ganska tvärt och skivade det som gick, och åt upp resten av degen som bara var smul. Sedan mådde jag illa.

Det skulle enligt receptet bli ca 100 st kakor av den där degen. Jag fick ihop 39 st. varav 3-4 st bara var halva skivor. Men men. Jag slängde in skiten i ugnen till slut och sänkte värmen och lät de gräddas några minuter extra eftersom de var så tjocka, och de går att äta, men blev ju inte alls som jag tänkt mig från början. Men när blir saker och ting någonsin som man tänkt sig?


Ja ni ser ju. Katastrof :-p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: