collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Efter önskemål...

Kategori: Allmänt

... om bilder på barnets vagn, kommer här några stycken. Dessvärre är de kanske inte så väl exponerade som önskat då bilderna tagits i ett halvmörkt rum, men de får duga tills vi tagit bilder i dagsljus.
Observera att det inte är individen i vagnen som heter Linus.







Och så är ju vagnens innandöme "gömt" under åkpåse och stolsinsatsen till matstolen(??) som just nu agerar huvudkudde i brist på annat :-p
Som sagt, ska försöka ta bätte bilder i dagsljus, med mindre inredning någon gång när tillfälle ges.

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Den är verkligen jättefin! (Va skaru ha för den??) ;P

    Det som förbryllar mig är att den har den gamla loggan - för den ser ut att vara en rätt så ny modell ändå. Vet du vilket år den är ifrån? För visst köpte ni den beggad? Får man fråga vad ni fick ge för den? Tror fan ni har gjort ett riktigt kap!

    Hade ni hård- eller mjuklift i när han var mindre eller fanns det en regelrätt liggdel till?

    2012-03-22 | 20:33:49
    Bloggadress: http://jempie.se
  • Johanna säger:

    Jag vet faktiskt inte hur gammal den är. Vi köpte den ju begagnad, och dem vi köpte den av hade Också köpt den begagnad, så den har nog några år på nacken. Men det var trots detta i väldigt bra skick. Enda egentliga slitaget är lite på sidorna efter i - och urtagning av hårdliften. Det finns alltså en hårdlift till som han sov i om nätter och dagar när han var mindre. Nu när han kan sitta själv känns den överflödig, även om han preciiis får plats i den.

    Vi gav 1200kr för den.

    2012-03-22 | 20:40:02
  • Jennie säger:

    Jag har (såklart) forskat lite nu och jag tror att det är en Brio Nova från 06 eller 07.

    Den är riktigt fin och det låter som ett sjukt bra pris!

    2012-03-22 | 20:42:15
    Bloggadress: http://jempie.se
  • sabine säger:

    Men se där, äta god man, ja... JAA! sparris va jag faktiskt väldigt sugen på men ändrade mig av samma anledning som du tänker på! :D Så det blir ingen sparris, hur gått det än är.

    2012-03-23 | 06:34:26
    Bloggadress: http://nejtis.blogg.se/
  • sabine säger:

    hur gott de än är....... *

    2012-03-23 | 06:34:47
    Bloggadress: http://nejtis.blogg.se/
  • Anna säger:

    Hej Johanna! Jag svarar dig i din blogg istället, så att svaret verkligen når fram till dig. :)



    - Enligt metoden ska man börja med kvällarna och sen gör som man annars brukar vid uppvaknanden under natten. Dvs brukar du ta upp och amma/ge flaskan/bära över till er säng när han vaknar nattetid så ska du göra det även nu. Först när läggningen går problemfritt, dvs helt utan gråt och skrik och han bara somnar direkt, då kan du börja göra 5mm även vid uppvaknanden nattetid.



    Samma gäller sovstunderna dagtid. Man kan göra 5mm då också men vänta tills läggningen är felfri. Detta eftersom att de är tröttast på kvällen och läggningen kan bli väldigt utdragen dagtid, och det blir ju lite kontraproduktivt tänker jag. Du kan använda napp dagtid om du vill men om du tror att han klarar sig utan så varför inte? "Problemet" med nappen är ju att det blir ett onaturligt uppvaknanden när nappen trillar ut ur munnen när barnet sovet, och det stör ju förstås barnet som då vaknar. Utan napp så kan ju barnet fortfarande vakna till av sig självt under lättsömnen men kan ju lika gärna somna om själv. Saknas nappen måste det ju "ropa" på mamma eller pappa.



    Jag har inte gjort 5mm dagtid på mina barn, de har varit väldigt enkelt att vagna dem till sömns så jag har inte tyckt att det har behövts. :)

    Hoppas jag kunde vara till hjälp, hör av dig om du får några fler frågor!

    /Anna

    2012-03-23 | 10:05:42
    Bloggadress: http://mybabababies.blogspot.com

Kommentera inlägget här: