collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Nej, nu blir det paus ett tag

Kategori: Allmänt

Jag känner att jag inte orkar hålla på att uppdatera världen om barnets sömnlängd och uppvak hela tiden, så jag tänker lägga det på hyllan ett tag. Självklart kommer jag delge er lite småinfo, om det varit en bra eller en dålig natt, typ. Men det börjar bli lite långrandigt att hålla på och skriva ner alla tider över allt som sker.
Jag har nog jobb med att få ungen att somna under sina dagslurar och jag vill hinna göra lite annat ibland också, som till exempel hinna kvarta en stund själv.

Min tanke inför dagen har varit att vi efter lunch och en kort stunds innelek ska gå ut i trädgården så att jag kan fortsätta knipsa lite på häcken. Att ungen får sitta i sin vagn och titta på, och när han blir trött får sova däri medan jag knipsar vidare. Men allt hänger på vädret som just nu är lite småskumt. Det är molnigt, och jag är rädd att det kan hänga regn i luften. Vi får se, helt enkelt.

Nu vaknade barnet, dags att preppa lunch.
See ya!

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Neeeeeeeeej inte sluta rapportera om sömnprojektet, jag ÄLSKAR att läsa det!

    Sen undrar jag en sak också, hur ser era dagar ut? Kör ni någon form utav "schema" för måltider och sovpauser? Det gjorde vi från rätt tidigt redan med Isabell (utan att jag läst den där boken då) och jäklar vad praktiskt det var tyckte jag, barnets inre klocka liksom ställs in efter det efter en tid och sen bara blir de trötta som fan på beställning dagtid. Inte för att komma och lägga mig i och veta en jävla massa utan helt enkelt fråga pga nyfikenhet.

    Som du vet, jag älskar sånt här, jag må va sjuk i huvudet.

    2012-03-27 | 21:51:18
    Bloggadress: http://jempie.se

Kommentera inlägget här: