collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Det finns sätt och så finns det sätt

Kategori: Allmänt

Att ligga på alltså. Förmiddagsluren(1h & 20 min) såg ut såhär:




Efter lunch tog vi en promenad. Jag skulle bjussa barnet på sin allra första gungtur, hade jag tänkt, men det finns ju inte en gunga i hela Rånäs utformad för bebisar, visade det sig. Det finns bara sådana där "dubbeldäcksgungor". Jag testade att sätta honom i en sådan, men hela ungen försvann ju. Och så är de alldeles för rymliga inuti, så en 8-månadersklump som ännu inte greppat det där med att man ska hålla i sig far ju runt som ett bowlingklot däri. Så den idén var bara att skrota. Jag satte mig i stället på gungan med ungen i knät och gungade en stund.
Tyvärr kunde jag ju inte se barnets reaktion när han satt framåtvänd i mitt knä, men det kom i alla fall inga protester :-p
Så när vi åker in för att storhandla efter löning/föräldrapenning ska vi kika efter en bebisgunga att hänga på altanen, så ungen kan få sig sin första "riktiga" gungtur i vårsolen.



Efter förmiddagsvilan magtränade vi lite.


Ute på gungjakt. Linus klassiska åka vagn-ställning. Ena handen
nerstoppad i vagnen, medan den andra hänger utanför.
Alltid.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: