collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Jag borde

Kategori: Allmänt

Städa. Eller i alla fall plocka undan lite mer, torka av lite här och lite där, och damma av diverse ytor. Någon dammsugning kommer inte hinnas med, men ett varv med sopborsten borde nog sambon kunna få till i morgon.
Jo vi får ju besök från Kungsör i morgon. Mycket efterlängtat besök, som vi inte träffar så ofta(typ max 1 gång om året?). och jag är ju sådär att jag gärna vill ha städat när det ska komma folk. Jag är inte maniskt pedant eller så, det är allt som oftast lite småstökigt här och där hemma, men jag föredrar såklart att ha liite ordning runtomkring mig så man hittar det man ska ha. och får man oväntat besök är det skönt att inte behöva skämmas när man släpper in folk i huset.
Har man pälsdjur hemma blir det automatiskt alltid lite extra dammigt överallt. Tycker inte jag gör annat än går och torkar damm jämt. Lägg på en galen bebis och en karl på det så blir golven lite extra skitiga också. Och dammsugning är ite det lättaste att få gjort här hemma. Dels är barnet lite smårädd för dammsugaren, dels föredrar jag att dammsuga själv då det blir mer noggrant gjort då(jag älskar dig hjärtat ;-p), och att dammsuga själv när jag har en väldigt mammig och klängig son hemma gör att det sker väldigt, väldigt sällan.
Och som sagt, någon dammsugning kommer inte hinnas med inför morgondagens(och nattens då de sover över) besök, men det får gå ändå. Tack och lov är det helt vanliga(allt är relativt ;)) "vettiga" människor som kommer, som inte kunde bry sig mindre om det så låg en uppkastad hårboll efter katten i soffan, typ. Och det är skönt. Det finns inget värre än folk som kommer hem till en och har Åsikter om hur det ser ut hemma. "-Har du sett att det är en fläck på spisen?"
 
Som sagt, i stället för att sitta här och dega och sega, så borde jag städa undan lite. Men jag är brutaalt trött idag. Tror det är semestersinnet som börjat sätta in. Jag jobbar en dag till sedan har jag semester 1 månad. Eller, "jobbfritt" ska jag kanske kalla det. Sedan det kom bebis i huset har allt vad semester heter liksom bleknat bort :-p
Men f-n så skönt det ska bli att få vara hemma ett tag igen trots allt. Det var alldeles lagom att starta med en månads jobb för att sedan få ett avbrott igen. I augusti drar det igång på riktigt med jobb och dagis och hela faderullan, så jag ska passa på att njuta av mina bebisklängiga veckor hemma. Jag hoppas på bra väder så vi kan promenera runt kvarteret, åka iväg på små utflykter och hälsa på familj och vänner. Mest ser jag nog fram emot att evetuellt få till en liten tripp till J, som jag inte träffat på flera år. Och så finns det en till jag skulle vilja träffa... men det känns nästan lite läskigt nu efter så lång tid... men den som lever får se ;)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: