collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Hur

Kategori: Linus utveckling

... kan man bli så trött av att egentligen inte göra någonting? I stort sett ända sedan jag klev innanför dörren hemma efter jobbet i fredags har jag känt mig lite smått som en vandrande vålnad. Jag för mig förmodligen precis som vanligt, men inuti känner jag mig som en säck rutten potatis. Eller något annat degigt och på gränsen till livlöst.
Trots detta har jag rensat lite i rabatten, åkt och fikat hos släktingar, haft övernattningsbesök och varit social, till och med bjussat sambon på ett par "åkturer". Jag fungerar som vanligt men känner mig hela tiden så himla trött i kropp och huvud.
Förmodligen är det chocken efter min första månad på jobbet efter barnafödande. I fredags gick nog hjärnan och kroppen återigen in i semesterläge, vilket visade sig ganska tydligt sista timmen på jobbet då jag var totalt vilse i pannkakan och glömde både det ena och det andra. Det är ett rent under att jag inte lyckades glömma hemnyckel eller till och med mina egna skor bakom låsta och larmade jobblokaler när jag åkte hem.
Ett plus är att jag åkte därifrån med en flaska bubbelrosé som en arbetskamrat fick av en tacksam kund men som han själv inte ville ha utan gav till mig. Tackar!
 
Hur trött jag än är, så är jag aldrig sugen på att gå och lägga mig om kvällarna. Jag vill liksom suga ur så många "barnfria" timmar som möjligt ur dygnet, och det görs lättast när barnet lagts för natten. Då njuter jag.
Jag njuter givetvis Av barnet när han är vaken också, men då har jag ju liksom inget annat val ;)
Tack och lov är han inte fullt lika mammig och klängig nu. Eller, allt är relativt såklart, men efter att nu ha varit hemma med honom sedan i fredags kväll, så har han kunnat leka själv längre och längre stunder utan att klänga på mig. Han vill till och med vara lite med sin pappa som annars totalratats så fort jag kommit hem om dagarna, och det känns väldigt skönt. 
 
Idag upptäckte vi ju att barnet fått sin 5:e tand, så det händer verkligen grejer konstant nu. Han börjar bli liite bättre på att gå på Hela foten nu, han föredrar ju annars att trippa på tårna. Dock har jag märkt att han "trippar" mindre när man bara håller honom i en hand, då "tvingas" han nyttja sin balans lite mer och det är ju lättare när man har hela foten i golvet/marken. Tyvärr lyckas han liksom alltid "snurra" ett halvt varv efter en stund så att han tappar balansen och måste sätta sig, och då blir han sur :-p
 
I morgon ska vi försöka hitta på något kul, barnet, sambon och jag, då det är vår sista gemensamma "semesterdag" ihop. Sambon börjar jobba på onsdag medan jag själv ska vara hemma med barnet. Idag har vi bara varit hemma och degat i stort sett hela dagen, så i morgon blir det till att hitta på något mysigt och skoj och njuta lite av varandra.
 
Idag blev det utomhusbadspremiär i nya plaskpoolen! Barnet tyckte
att det var lite kallt ;)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: