collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Söndagsångest

Kategori:

Är inte ett dugg sugen på att se en måndag i vitögat i morgon. Jag vill ha en veckas helg till med mina pojkar.
Och så har jag julklappsångest. Jag har köpt EN julklapp hittills, och jag har i stort sett inga pengar kvar att köpa fler för. De jag har ska räcka till mat och diesel fram till nästa lön.
Kommer man undan med att rita teckningar? Tror inte brorsbarnen skulle jubla över varsin teckning i sitt paket faktiskt :-p
Jag får hitta på något helt enkelt. Kanske hinner med lite panikhandling för decemberlönen.

Igår var jag förresten på julbord med sambon och hans jobb, och maten var supergod, sällskapet jättetrevligt och stämningen jättemysig. Det var sååå härligt att komma ut bland lite folk tillsammans med sambon och äta gott och bara ha det mysigt.
Tyvärr blir det ingen senare kväll än till 21:30 när man har en mammagrisig Linus hemma.
Hans farföräldrar satt barnvakt och lade honom igår kväll, men som jag trodde hade han vaknat och gnällt efter mig och fått sövas om i min och sambons säng. Hade han inte varit på det viset hade det blivit fler utekvällar för vår del, men det känns inte schysst mot Linus när han är som han är.
Vill vi unna oss egentid får det främst ske under dagtid än så länge, men just det där julbordet ville vi(jag) inte missa.

Nu ska jag sätta igång och baka lite pepparkakor med Linus(hur nu det ska gå). Och ja, jag fuskar med färdig köpt deg.

Kommentarer

  • komig säger:

    Hej, jag har en fråga till dig..
    Tror du på Gud och Jesus?

    2012-12-10 | 23:31:25
    Bloggadress: http://komig.blogg.se

Kommentera inlägget här: