collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Mitt knark

Kategori: Allmänt

Jag har i tidigare inlägg(nu ganska länge sedan sist dock) nämnt att jag fyndat på Tradera, hämtat Traderavinst hos ombudet, etc. Och eftersom absolut INGEN varit nyfiken och frågat vad det är jag budar hem de gånger jag inte yttryckligen sagt att jag budat hem kläder eller liknande, så tänker jag berätta/visa vad min största Tradera-drog är. Bara för att ingen tjatat. Alls. För jag har ju ett sådant enormt behov av att berätta och visa för hela världen om allt jag har för mig trots att det inte intresserar någon.
 
Jag har 2 stora laster här i livet, som kommit på senare år - gamla plåtburkar, samt emaljattiraljer från Kockums gröngula serie. Här kommer ett urval:
 
Bland annat denna pryder min blysamma samling. Denna är dock
ingen Traderavinst, den är en av många delar som hittats bland kvar-
varande saker från min bortgångna mormors gamla lanthandel.
 
Även denna kaffekanna och mugg kommer från mormors affär
 
Denna gamla våg är ingen Kockum, men smälter ihop bra med
deras saker, och är även den ett fynd från mormors affär.
 
Marabouburken är från Tradera, resten från min mammas
barndomshem.
 
Denna skönhet vann jag på Tradera, och i den förvaras vällingpulver!
 
Också Traderavinst, och används just som kakaoburk.
 
Underbar gammal sockerburk(Tradera) som självklart innehåller
strösocker.
 
Denna Traderavinst står just nu undangömd ovanpå ett av
köksskåpen då en innehåller årets pepparkaksbak, och vi råkar
ha en väldigt nyfiken och klåfingrig liten kille här hemma.
 
 
Detta var alltså ett urval av allt mitt "knark".
Jag har en hel drös Kockumsprylar till som just nu är undanställda i ett förråd. Det är grejer jag vill ha utomhus att "pynta" altan/trädgård med. Bland annat gamla pottor, handfat, hinkar etc. De kan jag slänga upp en bild på i vår när tomten skall "mysas till" igen.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: