collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Bara titta var det ja...

Kategori: Allmänt

 
Jo det var ju såhär att vi svängde iväg mot Uppsala idag, i syftet att ta en liten tripp till IKEA samt H&M. Till IKEA för att "bara titta" på en soffa vi är intresserade av att byta ut vår gamla mot. Vår gamla röda plyschsoffa full av kattklohål, bananfläckar, bläckpennestreck etc.
Hoppsan Kerstin, vi får en soffleverans nästa vecka. "Bara titta" va? Trodde vi verkligen på det själva?
 
Dessa skönheter kommer pryda vårt vardagsrum om några dagar:
 
Inte helt fy skam va?
Linus var väl måttligt intresserad av just sofforna, han satt mest och pekade ut alla lampor han kunde hitta(och det finns ju en hel del sådana i alla dess former och varianter på just IKEA). Desto roligare var det att florera runt på "barnavdelningen.
 
 
Den här bilden tog jag enbart i åtanke på en viss Micaela:
 
Sedan blev det en sväng till H&M på Gränby Centrum för att se om vi hittade något fint till Linus för det presentkort han fick av sin mormor och morfar i julklapp. Det blev 2 par byxor, en tröja och ett 3-pack med strumpor. Även jag själv fick ett presentkort(och har presenkort liggande sedan tidigare också), men just nu är det inget roligt att shoppa till mig själv då min kroppshydda kommer ändras från vecka till vecka. Det var bland annat därför gamla presentkort blivit liggande, för att jag ville vänta tills jag blivit av med gravidhull och allt. Och så går jag och blir på tjocken igen....suck.
Det får vänta ett tag till helt enkelt, åtminstone vad gäller inhandling av kläder. Man kan ju alltid använda dem i sminkavdelningen, men sådant köper/använder jag typ aldrig, annat än mascara ibland.
 
Jag funderade på att lägga upp en bild på barnets samtliga julklappar han fick, men jag hoppar över det. Det blev ganska mycket, om man så säger, och jag vill inte riskera att han uppfattas som bortskämd(vilket han är/varit och som vi försöker undvika att han blir). Men jag kan ju säga såhär; Vi köpte för X antal månader sedan 2 st gröna plastbackar på hjul med tillhörande lock som vi skulle ha i vardagsrummet för att kunna förvara delar av hans leksaker i(då vi mest befinner oss i vardagsrummet när vi är hemma). I den ena lade vi hans DÅ blygsamma samling med Duplo. I den andra diverse andra leksaker(bilar, skallror, snurra, mjukisdjur etc(som bytts ut till och från för omväxlingens skull).
Duplo-lådan är nu nästan full, och framför den står en Duplo-bondgård, duplo-traktor med släp etc.
Den andra lådan var tills för 2-3 timmar sedan då jag rensade ur den lite och placerade mer grejer i barnets rum(där jag var tvungen att flytta en hel TV ur rummet för att få plats med fler leksaker), överfull. Den har inte haft sitt lock på sig på flera månader(kanske för att barnet bär bort det hela tiden, men främst för att det inte går att lägga på det längre). Den är full av bilar, leksakstelefoner och annat krams. Jag tror inte ens att han vet om hälften av allt som finns i den där lådan för det ständigt dykt upp nya saker trots att det varken varit födelsedagar, julaftnar eller annat. Han hinner knappt uppskatta de sakker han får för att det kommer nytt hela tiden. Men det blir det förhoppningsvis ändring på nu efter vänlig(hoppas jag) men bestämd frånsägelse från mitt och sambons håll.
Man måste få önska och längta lite efter leksaker också, annars tappar de sitt värde och blir bara ännu en grej som slängs över axeln när en ny leksak plötsligt dyker upp. Slit och släng liksom, fast utan slit, om ni fattar.
 
En dag i Uppsala var det ja, jag kom ifrån ämnet lite. Det tär på krafterna. För sova i vagnen mitt inne i all rörelse på Gränby Centrum fanns ju liksom inte på världskartan. Vi hoppades men trodde inte ens på det själva. Sömnen slog till efter ca 2 minuter i bilen hem...
 
 
 

Kommentarer

  • Micaela säger:

    Hehe har kikat på den med;)

    2013-01-07 | 21:21:48
    Bloggadress: http://micalela.blogg.se
  • Micaela G säger:

    Eric fick faktiskt den igår av min mamma när hon kom på besök:P

    2013-01-11 | 16:59:26
    Bloggadress: http://micalela.blogg.se

Kommentera inlägget här: