collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Wohoo

Kategori: Allmänt

Kom ifrån jobbet tidigt idag också, det är ju positivt.
Skulle ta "långa" svängen över Rimbo för att tanka, köpa halvljuslampa och torkarblad, handla fika till helgen samt köpa med mig pizza hem. Första stoppet på Ok/Q8 var ju i alla fall produktivt med både tankad bil och ny lampa + torkarblad inhandlade, nackdelen var att jag åkte därifrån 1300kr fattigare...
Väl nere på pizzerian gjorde jag min beställning, och fick veta att deras kortläsare var paj, vilket innebar att jag fick gå in på ICA och ta ut pengar ut deras bankomat. Självklart kunde den bara ge ut 500-lappar.
Efter ett snabbt varv bland kakhyllorna lämpade jag av matkasse i bilen, stormade in på pizzerian och betalade och hämtade mina pizzor, för att knalla tillbaka till bilen och upptäcka att det just precis  idet ögonblicket var dags för ALLA andra ICA-besökare att åka ifrån parkeringen = überlång kö runt hela parkeringen + kö från Norrtäljehållet framför utfarten. Varma pizzor när jag kom hem? Hell no.
 
Kom hem till världens finaste pojkar i alla fall och har ätit pizza och lekt och myst med småsnorig bebis som nyss vaknade och ylade i sin säng för att ena näsborren var täppt och "gurglig". Dags för ännu en förkylning alltså? Lär göra underverk för nattsömnen det också. Eller inte. Men det får vi ta.
Jjag som hade tänkt införa "Operation: Skippa tutte för Napp" i helgen... men det tänker jag inte göra om ungen är snorig, jag vill ha så goda förutsättningar som möjligt innan jag börjar med något sådant. Typiskt.
Jaja, var sak har sin tid.
 
Sitter i skrivande stund och bloggar(duh?!), knaprar naturgodis och surfar andras bloggar medan sambon kollar på Örebro - Dif på TV(oavgjort just nu). Ska så fort fotbollen är över krypa över till hans del av soffan och kramas lite, och sedan blir det nog sänggång, jag är trött och har en massa att ta itu med i morgon. Typ städa. Blä.
 
Puss på er.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: