collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Åh så skönt

Kategori: Allmänt

Ikväll satte jag Äntliiigen saxen i barret, vilket jag tänkt att jag ska göra i flera veckor men som aldrig blivit av för att jag inte haft tid eller orkat eller ja, ni vet. Mitt stackars hår har varit(och är fortfarande i viss mån) förskräckligt slitet och torrt och "tufsigt", så det var verkligen på tiden att jag kapade av ett par centimeter. Förmodligen ser det ut som någon klippt mig med häcksaxen eftersom jag klippt själv, men det skiter jag i i nuläget. Toppa håret själv spar man slantar på, och med tanke på att jag dessutom pryds av sådan där runt-och-över-hela-huvudet-lugg efter bestialiska mängder tappat hår efter amning, så ser jag ändå ut som skit i huvudet, så ingen lyxklippning i världen skulle kunna få något att se bättre ut på mitt huvud just nu :-p
 
Jag känner mig för övrigt rätt ful just nu. Jodå, jag har hamnat i en Sådan period, så nu är det fritt fram att rulla ögon och lyfta på ögonbrynen och tycka att jag är patetisk :-p
Jag är enormt less på mina glasögon och önskar jag hade tid att gå till optikern och fylla på linsförrådet.
Rumpa, lår och alla andra "löst sittande" lemmar på kroppen är i stort sett fria från muskler som håller det övriga fettet på plats, så allt känns bara dallrigt och ofräscht. Och nej, ingen Sådant fett, jag är inte tjock alls och det är jag fullt medveten om, så ni som är på väg att förfasas över vad Ni tror är min totala brist på självinsikt så kan ni lugna er. Jag menar bara att alla gamla vilande muskler och allmänt underhudsfett bara sitter och dallrar.
Och tuttarna ska vi egentligen inte ens tala om... jag är jätteglad att jag kunnat amma min son så länge som jag gjort, men det har förstört mina stackars tuttar som numer är som två små ursugna hängande skinnpåsar. Ja, faktiskt så är det så, och jag skäms inte för att säga att jag faktiskt har komplex för dem nu. Det har jag aldrig haft förut. Jag tycker mina nassar ser ut att tillhöra en pensionär. Hur kul känns det, liksom?
Men men, c'est la vie, det är bara bita ihop och gilla läget. Huvudsaken är att min sambo fortfarande gillar mig i alla fall.
 
 

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Jag förstår precis vad du menar och jag skriver på vartenda ord. Jag höll också på att köra saxen i håret själv men ändrade mig i sista sekund eftersom jag vet att jag överhuvudtaget inte skulle se klok ut efteråt och må ännu sämre.
    Jag har börjat springa och har ÄNTLIGEN kunnat börja skönja att musklerna i rumpan och låren börjat "fyllas på" lite smått. Tuttarna vet jag inte, då jag fortfarande ammar yngsta damen rätt mycket.
    Men, jag hade vansinnigt små bröst innan mina hittillska tre barn och amningen utav den första och andra ungen påverkade inte tuttarna så jättenämnvärt, litegrann klart, men jag tror jag hade en fördel i att i princip vara helt platt sen innan.
    Så jag förstår dig helt och hållet i det där attkännasigful-tänket.
    Så är det!

    Men du, kram på dig, en fredag som denna.


    Svar: Själv har jag ju ingen form av frisyr, så jag brukar klippa håret själv, det brukar inte synas eller se alltför hemskt ut. Men nu senast blev det lite snabb-slarv-klippning i brist på ork men det går att leva med det också :-pJo jag springer ju en del i trappor nu igen så någon slags trimning av rumpan ska det väl i alla fall bli :-p
    Collin80

    2012-08-31 | 19:01:29
    Bloggadress: http://jempie.se

Kommentera inlägget här: