collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Jamen jo för f-n

Kategori: Allmänt

... klart som korvspad att vi ska kliva upp före kl 3! Jag menar det gör väl ALLA människor som inte ska upp till jobbet tidigt? ^^
Nej fy fan i helvete på ren svenska vad trött och bitter jag är just nu. Jag är så infernaliskt djävla trött på genom nätterna ständiga uppvak, och i synnerhet just dessa tillfällen då det i stället för att somnas om, ska klivas upp och röjas runt. Jag pallar snart inte mer. Jag ger snart upp. På vilket sätt och med vilka konsekvenser vet jag inte, jag vet bara att min spontana känsla är att gå ut och sätta mig i bilen och köra långt åt helvete tills soppan tar slut(vilket Iofs inte lär bli så himla långt).
Nu kommer jag ju självfallet inte göra det, men "drömmarna" finns där.

Det svåraste är att behålla fattningen och inte lacka ur fullständigt när han vaknar. När man väckts 8 ggr bara mellan kl 23 till kl 01 så tar till slut tröttheten över humöret och förvandlar den ömma modern till en blandning av PMS-kärring, klimakteriekossa och den där tjocka bläckfisken i "Lilla sjöjungfrun". Svordomarna bara haglar, det stackars barnet kallas för både det ena och det andra och efteråt , när barnet till slut somnat och man lugnat ner sig, tar det dåliga samvetet vid och man känner sig som den mest usla människan i hela världen.

Jaja, nu har jag gnällt färdigt för den här gången. Nu ska jag fortsätta titta på Drömmarnas Trädgård, spela spel på surfplattan och hoppas att tröttheten vinner över barnet och för ovanlighetens skull ger oss sovmorgon till åtminstone kl 7...



Kommentarer


Kommentera inlägget här: