collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Nu har jag inga bildbevis

Kategori: Allmänt

... men vår blomrabatt, även känd som "Högen", är just nu ett smärre kaos då undertecknad satt spaden i den på ett ganska brutalt vis.
Det började med lite vanlig ogräsrensning, som med tidens gång eskalerade till massaker. Och de största bovarna i dramat kallas maskros och kirskål. Jag hatar dem. De har tagit över rabatten totalt då vi inte hade så mycket tid eller ork att göra något åt den förra sommaren(eller sommaren innan dess), och större delen av de plantor vi köpte och planterade när vi fixade till Högen har i stort sett gömts under allt djävla ogräs. Så nu har jag grävt bort massor av våra plantor till förmån för rensning deluxe.

Grannarna måste tro att det är arkeologisk utgrävning på gång där i Högen, för jag har grävt mig ända ner till den steniga "bottnen" i jakt på alla ovälkomna rötter jag över huvud taget kan komma över. Och man känner sig lite som en arkeolog när man sitter där och gräver, skrapar och plockar. Det fattas liksom bara snören runtom som "inhägnad" samt en liten pensel/borste i handen.
Ska jag sätta ett namn på detta omöjliga uppdrag jag åtagit mig, så är det i så fall "Förintelsen", för det är det jag vill uppnå. Total förintelse av ogräs, då främst hirskål. Och jag Vet att det är en omöjlighet, det Går inte att bli av med. Men jag gör det i alla fall liite svårare för den att ta över alltihop, och ger oss bättre förutsättningar för enklare ogräsrensning i framtiden.
För djävlar vad jag har plockat rötter ur den där förbenade lerjorden. Miljoners miljaders triljarder rötter har pillats bort ur det där sattyget till rabatt, och några biljoner till ligger där och väntar på bortforsling. Jag kommer ALDRIG bli klar :-p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: