collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Alltså, fas?

Kategori: Allmänt

Eller vad är det frågan om egentligen?
Minigris har senaste 2 - 3 dagarna sovit som ett arsle både dag - och kvällstid. Han har ju aldrig varit känd för att sova bra, men han har ju sovit hyfsat bra på dagarna i alla fall.
Senast nu idag var han segsövd i vagnen och sov bara en halvtimme och kunde inte alls komma till ro för att somna om. Han står i skrivande stund i sin spjälsäng och joddlar(!?) efter att jag försökt söva om honom både i vår säng och i sin säng. Dödfött. Och jag kan ju säga att jag inte alls ser fram emot att handskas med honom samtidigt som jag har en grinig storebror som kommer hem från dagis. För jo, är lillebror grinig blir storebror extra grinig för att lillebror kräver så mycket uppmärksamhet från mamma.

Jag som skulle förbereda middag och tvätta och greja medan Minigris sov. Tji fick jag. Nu får jag försöka fixa både min och Minigris lunch samtidigt som jag joxar fram middagen(som visserligen är rätt simpel idag, men ändå) och dessutom med en unge hängandes i byxbenen. Jo, det är så vi jobbar här hemma När mamman står vid spisen står bebisen och sliter mamman i benen och gnäller samtidigt som storsonen skriker om att han vill ha en smörgås fast vi strax ska äta mat. Varje gång.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: