collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Åh nej

Kategori: Allmänt

Igår kväll/inatt kändes storsonen varm igen. Typiskt, meen då kanske helgen kan bli lite lugn och innehålla mindre spring, lek och gap. Tänkte jag.
Så gick jag och lade mig. Med halsont. Fan. Jaja, det kanske är ngt övergående som försvinner under natten. Tänkte jag.
Det var det inte. Fan.

Efter varje uppvak från Minigris sida under natten kände jag hur kroppen mer och mer intog "sjukläge". Öm i leder och muskler, tjock i huvudet, ännu mer halsont, frusen.
I morse klev jag så upp på Minigris begäran med öm, frusen och värkande kropp(framför allt hals och huvud). Den hostande mammagrisen följde mig tätt i hälarna, och straxt därefter kom även maken tassande. Som även han känner sig lite småhängig.

Vi har mer eller mindre feber alla 3, dock inte särskilt mycket, jag var "värst" med mina 37,6 grader. Minigris vet jag inte för honom har vi inte tagit tempen på än, men med tanke på hur fort han blivit trött senaste 2 dagarna så har väl även han åkt på en släng av "krasslighet". Han känns dock inte särskilt mkt varmare än vanligt, och den där tröttheten kan ju vara en del av något utvecklingssprång/fas också. Han verkar genomgå mycket sådant just nu med mycket gnäll och kläng.

Idag somnade han t.ex före 9 nu på förmiddagen, han brukar annars klara att hålla sig hyfsat pigg och vaken fram till 9:30-10 i alla fall(och han vaknar i regel vid 6-6:30 om morgnarna). Han "bör" helst bara sova 2 ggr/dag, men vissa dagar blir det 3 ggr för han sover för korta stunder och orkar sedan inte vara vaken mer än ett par timmar. Men som sagt, jag tror(och hoppas) att det bara handlar om en tillfällig kombo av faser och hemdragna dagisbacillusker.

Just nu känner jag mig lite busig som ligger kvar i sovrummet när Mini sover i stället för att gå ut till maken och storsonen, men jag försöker bunkra upp lite kraft och ork genom att tillåta mig ligga ner och vila lite. Det låter dessutom som att de andra klarar sig bra därute i vardagsrummet. Jag hör ljudet av Duplo ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: