collinus

Livet i byhålan med barn och katter

2 in a row

Kategori: Allmänt

Jorå, nog tusan spenderade Minigrisen hela natten i sin säng igen. Me lööööööv the Tassar.
Fast inatt har vi ett handikapp. Hans vagn står ute i hallen i stället för i sovrummet då han spenderat dagen hos sina farföräldrar och vagnen liksom bara blev kvar där när pappan kom hem med honom. Och jag orkar inte hämta den. Så baaaaara för att vagnen befinner sig massa meter bort med en stor syskonvagn ivägen så lär ju ungen få ett psykuppvak. Bara för att.

Vår fina storkille har idag fått total ensamrätt till sin mamma i flera timmar, och de har spenderats med massa lek och bus, "ljusmys" med tillhörande filmtittande i hans säng, chokladbollssvullande i soffan(som nu är full av kokosflingor) framför TV:n, mera lek, bajskatastrof(bruna små fingrar och blöja som "rann"(nej, han var inte lös i magen) över) och lite "- nej mamma jag vill inte äta mat jag vill gå neer"-krångel vid matbordet. En över lag jättemysig dag.
Dock är ungen inte riktigt frisk utan hostar illa(låter halvt som krupp ibland) och är snorig. Han har känts lite smygvarm då och då, men han har vägrat låta mig ta tempen, och så länge han inte verkar hängig så låter jag honom komma undan. Orkar man käfta emot febertermometer och leka med energi som hos en Duracellkanin är man inte överdrivet sjuk :-p



Kommentarer


Kommentera inlägget här: