collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Slut som människa

Kategori: Allmänt

... men ändå svårt att komma till ro. Beror förmodligen på att dagen varit lång och intensiv. Vi har varit på barndop hela familjen, och vår snoris som bara fick en kort vila i bilen på väg till dopet har trots det skött sig näst intill exemplariskt, sånär som på incidenten vid dopfikat då han fick för sig att hälla sitt glas med saft över tallriken med sina smörgåsar på. Och jo, det var med flit och ingen olycka :-p

Jag hoppas den här natten blir bättre än den föregående, då förkyldisen under sitt 4:e gnälliga uppvak blev extra ledsen och började storböla(för han grät efter mamma men det var pappa som kom), varpå han förflyttades in till vår säng av sin far. Det är ju liksom bara mamma som duger, så i de där storgråtslägena är det ingen idé för pappan att försöka trösta för det är liksom dött lopp. Framför allt inte när ungen är sjuk på något sätt.
Tyvärr avtog inte storgråten så fort han kom in till mig, utan lillebror vaknade och började yla även han, vilket gjorde den trötta och ledsna storebrorsan Ännu mer ledsen så det var rena rama rikskaoset här i sovrummet.
Pappan fick ta med sig lillebror och lämna sovrummet för att ge mig en chans att lugna storebror, och när han äntligen lugnat sig blev det till att söva lillebror med tutte då det är det säkraste kortet för att inte väcka och uppröra storebror igen. Det är ganska körigt att vara den enda som duger i de lägena. Och pappan känner sig ju ganska ratad vid de tillfällena också, stackarn.
Runt 4-snåret vaknar dessutom storsonen och gnäller om att "- byxorna är kladdiga, det är kiss!".
Mycket riktigt måste blöjan ha hamnat på sniskan för pyjamasbyxorna är blöta, så det var bara att byta blöja. Släng på Minigrisens sedvanliga nattamningar på det och ni kan kanske gissa att den här mamman varit ganska trött idag :-p

I morgon fyller pappan i huset år, och eftersom min plan att röja och städa undan det mesta igår liksom sket sig, så har jag fått susa runt och plocka och greja lite nu på kvällen för att minska mängden städning inför morgondagen.
Vi tänker knappast storstäda, men torka av lite ytor och dammsuga vill jag i alla fall få gjort så man slipper äckla sina gäster allt för mycket. För det där med städning hinns tyvärr sällan med när man har en Linus och en Casper i huset. Jag önskar att det hanns med i lite större skala, för jag trivs inte när det blir för rörigt och skitigt hemma.

Jaja, städa badrummet, dammtorka katastrofytor och dammsuga är i alla fall mitt mål att hinna med i morgon förmiddag, sedan får det räcka :-p


Innan ingång i kyrkan


Den galet fina doptårtan som det döpta barnets mamma gjort(som även gjorde våra bröllopstårtor)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: