collinus

Livet i byhålan med barn och katter

När tutten ska fram

Kategori: Allmänt

... varannan timme hela förbaskade natten. Då blir mamman lite less. Det kan till och med hända att det slank ur ett litet "-Djävla unge" ur mammans mun vid något tillfälle där i dunklet bland täcke, kuddar, tvååring, barnafader och katter.

Det har hållt på en tid nu, dock har jag fått sova åtminstone 3 - 4 timmar förut. Natten till igår till exempel var en okej natt. En matning 22:30, en 03:00 och en 06:30. Det kan jag leva med, även om jag brutaaaalsaknar nätterna då han sov 7h i sträck...
Men så dyker de här nätterna upp. Ungen börjar vrida på sig i sängen, försöker prutta(lyckas ibland, och ibland inte) får tillbaka sin tappade napp, gnuggar sig i ansiktet och gnuggar därmed ur den nyss istoppade nappen, blir förbannad och börjar gnälla högljutt och det enda som får tyst på ungen är att stoppa en tutte i munnen på honom. Allt för att inte väcka pappan och storebrorsan som ligger bredvid.
Precis så som jag Inte vill göra. Söva med tutte. Men vad gör man? Man måste göra det som funkar bäst för hela familjen, och det är att pappan som ska upp tidigt till jobbet, och storebrorsan som ska upp tidigt till dagis, får sova i lugn och ro. Medan bebis och jag brottas längst ut på sängkanten stup i kvarten hela natten.
Men pågår detta beteende För länge får jag nog kräva att pappan tar pappaledigt någon vecka, och så får jag flytta in i Linus rum och låta den stackars pappan ta hand om avvänjning av "natt-tutte".

Vem kom på idén med att skaffa ungar egentligen? :-p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: