collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Prozac, någon?

Kategori:

Konstant skrik sedan jag kom hem vid 11:30. Konstant. Ingenting duger, utom möjligen tutte. Har provat dra vagnen på diverse ytor, såsom gammal banvall, knölig gräsmatta, grus, asfalt och altangolv. Nada funkar.
Hur ska jag kunna laga mat innan Linus kommer hem med farmor? Hur ska jag över huvud taget kunna funktionera som mamma till Linus när farmor inte är här och Casper kaosar? Åååå vad jag längtar till juni när sambon har semester, för dagar som dessa är jag enormt glad att min svärmor finns. Och samtidigt får jag dåligt samvete för att Linus i stort sett umgås mer med sin farmor och sina dagiskompisar, än han gör med sin egen mamma. Och det är ju just mamma han vill vara med mest...
 
Dagar som dessa, när Casper bara ylar och inget hjälper, vill jag helst skjuta mig i huvudet. Fast det gör man ju tack och lov inte.
Folk säger "-Njut, tiden går så fort!". Tacka f-n för det, för jag njuter inte, jag längtar tills tiden förflutit en sisådär 4 månader. Jag njöt inte första tiden med Linus, och jag gör det definitivt inte med Casper. Det kan låta hemskt i andras öron, men det är faktiskt så. Casper är jättesöt, men han är inte rolig att ha att göra med just nu, och så är det bara.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: