collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Stoppkloss?

Kategori: Allmänt

Jag har under flera dagar varit sugen på att blogga. Jag har ju haft saker att berätta. Visserligen inga roliga saker, bara vanliga tråkiga vardagliga saker, men ändå. Men när jag väl haft tid över har bloggsuget och inspirationen varit som bortblåst. Det är som om något legat och blockerat skriveriet på något vis.
Och nu, när jag borde ha hur mycket som helst att berätta, så är allt som bortblåst. Kul.
 
Jaja, kan i alla fall berätta att barnet fick gå tillbaka till dagis igen i tisdags. Det var drygt 1,5 månad sedan han var där sist, men det hade i stort sett inte märkts alls på honom enligt fröknarna. Han var lätt och smidig att lämna(a.k.a så fort han entrat lokalen och hittat sin första bil så var jag luft värd, fick inte en hej då-vinkning eller någonting). Han hade ätit bra(jaha, varför har han inte ätit hemma innan? Unge!), sovit och varit på sitt vanliga strålande humör. Skönt.
Han fick vara på dagis tisdag och onsdag, torsdagen spenderade han med mig(med en alltid lika uppskattad tripp tills sin pappas jobb på eftermiddagen) och idag är han hos sin farmor.
 
Jag har använt dagen till att bland annat färga utväxten, då jag sedan jag blev gravid med Linus har börjat bli gråhårig! Vad f-n!?
Jag har även klippt topparna lite vilket var brutalt välbehövligt. Jodå, jag både färgar och klipper själv. Färgen kostade 99 spänn, klippningen var gratis. Vad betalar man för färgning och klippning hos frisören? Inte är det 99 spänn i alla fall. Att resultatet hos frisören dock blir ett helt annat(läs: mkt bättre) är petitesser. Här spar vi pengar! Och var det någon som trodde att jag ska gå till frissan och fixa bröllopsfrilla när det beger sig trodde i så fall fetfel. Jag fixar håret själv. Inte för att jag är bra på det, för tro mig, jag är usel med hår. Men jag betalar inte tresiffriga summor för en frisyr, det finns liksom inte på världskartan. Det kan lika gärna bli en enkel hästsvans, för det har jag ju jämt annars liksom?
 
Jag har även kört ett par maskiner ljus tvätt, flyttat barnets böcker från en hylla till en annan, kastat sopor, förberett middag som bara är att ställa in i ugnen innan sambon och barnet kommer hem.
En lagom produktiv dag med lugn och ro och egentid.
Nu sitter jag med en kopp kaffe framför Biggest Looser(som jag inte ens tittar på. F-n vad mkt skit det går på TV) och inväntar mina älsklingpojkar.
Vad har ni andra haft för er?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: