collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Spara vs Slösa

Kategori:

Jag brukar inför sommarens stundande bröllop sitta och florera på Blocket, Tradera etc efter diverse accessoarer jag tror skulle vara fint.Trots att jag ännu inte vet hur jag kommer se ut i håret, så sitter jag och spanar efter tiara/diadem till en billig penning. Jag är inte säker att jag kommer använda det, men det vore fint. Och då blir det i så fall Bara tiara/diadem och inga andra smycken. Less is more tycker jag, annars ser man ut som en djävla julgran.
Dessvärre är allt jag hittar antingen "för mycket"(alldeles för stora med alldeles för mycket bling-bling), eller alldeles för dyra. Jag är inte ute efter äkta grejor med stillahavspärlor och afrikanska diamanter, jag klarar mig lika bra med plastpärlor och/eller strass för under hundringen. Och tro på f-n, jag tror att jag har hittat något. För blygsamma 19kr på ett lågprisvaruhus. Jag har inte köpt den(än) men för 19 spänn är det klart värt ett köp även om det i slutänden skulle visa sig att jag inte använder det.
Billigt är gött, gratis godast.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: