collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Say cheese!

Kategori: Allmänt

Så har man alltså lekt "modell" i ett par timmar. Fröken Ida Björkman kom med fullpackad väska och kamerastativ(som aldrig användes) strax före 10 i förmiddags och bjöds först på "frukost"(kaffe och kladdkaksmuffins m grädde), därefter var det dags att sätta igång.
Jag blev sminkad och fick håret lockat, när hände en sådan sak sist liksom? Kände mig som värsta Hollywoodfrun. Eller något. Kände mig i alla fall bortskämd, och det var en riktigt skön känsla. Mer sånt, tack!
 
Barnet och pappan fick vara med på några bilder, men det är ju inte det lättaste att regissera en 1,5-åring... och de få tillfällen ungen gjorde det vi ville, gick det så sabla fort så stackars Ida hann ju knappt med att nudda avtryckaren förrän barnet redan var på väg åt ett helt annat håll. Men tydligen fick hon till några riktigt bra bilder trots allt.
Det ska blir riktigt kul att se resultatet sedan när hon haft tid/ork att gå igenom bilderna och retuscherat och allt vad hon nu gör. Hon har ju trots allt ett liv utanför fotograferingen och sitt vardagliga arbete också. Var sak har sin tid.
 
När bilderna är klara ska ni givetvis få ett smakprov, men jag tänker inte lägga upp dem här. Jag kommer i stället länka till den hemsida hon väljer att lägga upp dem på. Vi fick trots allt en gratis plåtning, så det minsta vi kan göra är att bjussa henne på lite reklam.
Vill ni se mer av hennes arbete så har hon en Facebooksida också - Bröllopsfotograf Ida Björkman. Gå in och kolla, hon är jätteduktig.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: