collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Klara, färdiga, slutkörd!

Kategori: Allmänt

Igår kväll fick jag plötsligt för mig att jag skulle stoppa in barnet i bilen följande dag och åka någonstans. Jag visste inte riktigt vart, men jag funderade på att åka och hälsa på på mitt jobb. Bara för att komma hemifrån och erbjuda ungen någon annan aktivitet än att bara hänga hemma. Och tro på självaste Hin Håle himself om jag inte fick tummen ur i förmiddags och stoppade in mig själv, barnet och överfull skötväska i bilen och faktiskt kom iväg!
 
Ungen traskade runt och tittade på postcyklar, tittade på sommardäcken till bilarna(tack och lov fanns det "tooa dett" även på mammas jobb!), hittade en sax som han sprang runt med(utan olyckor!), rotade fram en gammal trasig cykelslang ur en sopkorg som han bar runt halsen(som vi tog med i skötväskan, men glömde kvar på nästa ställe vi besökte), fick smaka moccaruta/kärleksmums/vadfanmannuföredrarattkalladetför som en för mig ny tjej på jobbet hade bakat, vägrade äta lunch(förmodligen pga banan+fikabrödet en dryg timme tidigare), klättrade på allt som gick att klättra på, fick åka "brevvagn" och "paketlyft" med mera.
Det märktes på honom att han började bli ganska mör när det närmade sig tid för middagsvila. Då stoppade jag in honom i bilen i förhoppningen att han skulle somna och sova åtminstone 1,5h. Mycket riktigt slocknade han efter bara ett par minuters bilfärd, men sov bara en knapp timme. Eftersom vi befann oss i Rimbo vid uppvakningstillfället passade jag på att svänga upp till en bekant som vi inte träffat sedan långt innan barnet fyllde 1 år, och till vår lycka var hon hemma.
 
Jag bjöds på kaffe, och barnet satt och mumsade medhavda jordgubbar en stund tills tålamodet att sitta still var obefintligt och han skulle iväg och leta efter katten, "nulla"(rulla) bollar på golvet och klättra upp och ner i värdinnans säng.
Låt säga att det var en ganska trött kille jag hade att tampas med här hemma sedan, och givetvis var det just den här kvällen som sambon åkte på jourjobb inåt stan. Och han har inte kommit hem än, stackarn.
 
Barnet somnade 18:50(!), så jag passade på att ställa mig och måla taklister i Minigrisens blivande rum så att jag i alla fall har gjort någonting delaktigt därinne. Jag har annars lite svårt att hjälpa till med sådana saker just nu pga värkande rygg. Men idag hade jag inte ont i ryggen, och måla taklister var visst alldeles lagom, för jag känner mig inte överdrivet mör såhär efteråt heller.
Dock var det usel belysning därinne, så jag vill inte veta hur resultatet blev i dagsljus. Men det ska ju målas en gång till, så det blir nog bra i slutänden.
 
Är det förresten bara jag som har så usel humor att jag börjar asgarva när ungen säger "nulla" i stället för "rulla"?
 
"-Pottmäjte"(postmärke)
 
I boxrummet/Företagcenter
 
Bad innan läggdags
 
Produktivitet
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: