collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Junkie

Kategori: Allmänt

Jag har fått ett beroende. Ett dyrt beroende. Ett beroende som började med en bild jag såg på Instagram.
Beroendet bär namnet Kesella Citrus.
 
 
Jag fick syn på förpackningen bland hyllorna i vår lokala ICA-butik en dag när jag letade efter Creme Fraiche, och blev påmind om den där bilden jag sett på Instagram. Jag blev sugen på att prova och köpte en burk.
När jag kom hem och smakade var min första tanke: "- varför i hela helvetet köpte jag bara En burk för?!?"
Sedan var jag körd. Beroendet var ett faktum.
Det enda som hindrar mig från att inte äta minst 2 burkar om dagen är det faktum att den är dyr. I vår butik kostar den 16kr/st, vilket är alldeles på tok för dyrt för att man ska kunna sitta och frossa i sig eländet(vilket iofs är lika bra). Jag tror man kommer 1 - 2 kr billigare undan för dem på Willys, men det är fortfarande dyrt, tycker jag.
För min del blir det väl kanske 4 burkar/månad som slinker ner, när jag vill unna mig något extra. och Kesella känns ju bättre att unna sig än exempelvis en chokladkaka eller en påse ostbågar. Och min personliga favorit är att stoppa in den i frysen en stund innan den ska ätas så den är extra kall, sedan äter jag den helst med lite uppskuren kiwi. Namnam.
Med detta inlägg vill jag alltså varna omgivningen - om ni ser dessa burkar i affären och funderar på att prova - ge för i helvete f-n i dem! De är livsfarliga!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: