collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Inkontinenta vårtor

Kategori:

Natten till idag upplevde jag ännu en av graviditetens många fröjder - läckande bröstvårtor.
Jag vaknade i sedvanlig ordning av ljud från barnet, och kände att täcket var blött på två specifika ställen.
"- Vaf-n har nipplarna kissat på sig?", var första tanken. Sedan "drömde" jag mig tillbaka till barnets spädbarnsperiod och tillfällena då mjölken rann till som mest, då jag sov på dubbelvikta frottéhanddukar för att inte sängen skulle drabbas av fuktskador.
Då jag bara några få dagar efter Linus födsel var på Arninge centrum, känner hur brösten börjar värka och upptäcker att tröjan håller på att spräckas av två sprängfärdiga handbollar. Jag var tvungen att sätta mig i bilen och mjölka ur överflödet i några amningsinlägg jag hade i skötväskan för att inte explodera.
Minigrisen har inte ens hunnit födas och tuttarna börjar redan djävlas. Å vad det är härligt att vara gravid. Not.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: