collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Här hemma blir vi ofta våta

Kategori: Allmänt

Åtminstone när barnet ska roas, för vatten är ju något av det roligaste som finns om barnet får säga sin mening.
På sin födelsedag i somras, fick han ett "vattenbord" i present av släktingar. Men då var han för liten för att förstå tjusningen med det, dessutom kunde han inte gå eller stå på egen hand, så det var lite fel utformning på bordet för honom då. 
Han slängde ner alla leksakerna till bordet på golvet, och sedan var det inte mer med det. Vatten provade vi aldrig att hälla i, för han hade inte kommit till fylla/hälla ur-stadiet ännu. Men nu, när "diska" är det roligaste som finns, så bestämde jag mig igår för att prova bordet i badrummet(för jag ville slippa torka blött köksgolv efter disk). Det var ju så jäkla blåsigt här igår, så jag behövde något att locka barnet med för att slippa vara ute i snålblåsten efter dagishämtning(för han envisas ju alltid med att vilja "dotta nö" och leka med "doola langen" när vi kommer hem från dagis).
Kan ju säga att vattenbordet var en succé.
 
 
Ja, det blev mycket vatten att torka upp efteråt, men vi stod ju i badrummet, så vaf-n... Och ungen hade roligt i säkert en timme, vilket uppskattas mycket av den osmidiga gravidfeta modern som till alla pris försöker undvika att behöva resa sig upp - och ned från golvet för mycket för att minimera ömmande bäcken/rygg.
Just den här veckan är dessutom rena semesterveckan för den lilla mamman, då barnet spenderat ca 6h/dag på dagis mån-ons, samt ska spendera torsdag och fredag hos sina farföräldrar som inte fick någon dag med honom förra veckan och vill ta igen lite förlorad Linus-tid. Och jag erkänner med glädje och utan att skämmas att det är apskönt, och att jag njuter av egentiden. Så det så.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: