collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Tröttigt

Kategori: Allmänt

... var det här.
Redan klockan 20:30 låg jag nerbäddad under mitt täcke, placerad på min älskade spikmatta.

Natten till idag sov vi ganska uselt allihop. Det var trångt och bökigt för vår lilla familj om 4 personer i vår 160-säng. Minigris vaknade om vartannat och kom inte till ro. Hans mage mår inte bra, och han har varit gnällig och ledsen hela eftermiddagen, till hans storebrors förtret som ideligen blir åsidosatt.
Jag försökte vid ett tillfälle hjälpa den stackars minigrisen få ut gaser, men till skillnad från förr, när han gladeligen lät sig få en Windi uppkörd i pastejköket, så kämpar han nu emot för kung och fosterland och bara gråter. Och ut kom i stort sett vatten.

Han har i alla fall ätit idag. Gröten i morse gick finfint att få i. Lunchen var han inte fullt lika hungrig på, men han åt en del i alla fall, och middag gick bra. Något som däremot Inte går att få i honom är - hör och häpna - fruktpuré(!). Han vägrar. Det är annars den han brukar se fram emot mest. Helskumt.

Idag skjöt jag bort spjälsängen från vår säng igen i alla fall. Nu är febern över och vi behöver det extra utrymmet i sängen för våra arma ryggar och vår sömn. Och kors i taket gick det över förväntan bra att söva honom i sin säng. Kanske var det en del av orsakerna till att han sov dåligt inatt, att han stördes av våra rörelser. Den som lever får se.
Hur som helst har han hittills inte vaknat en enda gång sedan han somnade vid 18:40, och det är över 2 timmar sedan = extremt ovanligt. Så nu tänker jag stänga mina gluggar också.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: