collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Ännu en bra dag

Kategori: Allmänt

Idag ville maken åka till Thuns och leta nya byxor(jeans) då alla jeans han har börjar bli för stora. Han har hittills lyckats gå ner över 17kg under en period på ca 9 veckor(tror jag?), och det enbart genom att ändra kosten. Jag är sjukt imponerad och stolt över honom! Fast jag vågar snart inte släppa honom utanför dörren, han börjar bli lite för snygg :-p

Vi passade på att lämna storsonen hemma hos morbrors familj(morbrorn själv sov genom hela besöket då han jobbar natt, och ena kusinen var hos en kompis) så att han fick leka med morbrors fru och sin ena kusin. Det var första gången han blev lämnad där själv, men det märktes inte alls. Han hade inte ens tid att vinka hej då :-p

De hade lekt med bilar och dinosaurier, och ätit pannkakslunch. Sedan hade han fått klättra upp i kusinens höga loftsäng med henne och läst böcker innan han till slut somnade. Nemas problemas liksom. Skönt att veta till andra tillfällen ;)
Det är synd bara att han inte kan sova en hel natt själv i egen säng, det begränsar liksom möjligheterna att låta honom sova borta på flera ställen än hos farmor och farfar där han sover i deras säng från start.

Lyckligtvis hann han träffa även sin andra kusin som kom hem från sin kompis en stund innan vi skulle åka. Kusinen vars typ Alla leksaker han lekt sig igenom under de få timmar han var där.
Och maken och jag fick oss en något lugnare tur på Thuns när vi bara behövde släpa med En unge. Nu har maken äntligen ett par brallor som sitter bra, en ny tröja och sista julklapparna fixade. Och Minigris kom därifrån med ett par pyjamasar som han har torftigt med i rätt storlek.
Själv åkte jag därifrån tomhänt då jag ville hålla på de få slantar jag har. Dessutom tycker jag modet är så jäkla skumt nu, jag hittar verkligen Ingenting som jag tycker är snyggt. Alla kläder känns så... tantiga?

På vägen hem svängde vi förbi ICA och köpte det vi ska bidra med på julafton plus lite andra nödvändigheter(typ lördagsmys), och köpte med hamburgare/kebab hem då ingen av oss orkade laga mat :-p

Nu har jag just sövt Minigris för kvällen och passar samtidigt på att ligga lite på spikmattan innan det är dags att lägga storebror.
I morgon får vi kanske en efterlängtad fikagäst, och jag skäms över vårt sedan alltför länge ostädade hem. Får nog bli en snabbröjning i morgon förmiddag. Eller i alla fall dammsuga av vardagsrumsmattan som all skit syns på :-p



Kommentarer

  • Sofia säger:

    Vad duktigt av han och vad nöjd han ska va! Har oxå gått ner samma antal kg på ganska kort tid, men nu har jag hamnat i en "liten" dipp och är skitförbannad på mig själv för att jag inte kämpade "klart" =P var ju så lite kvar om man jämför hehe.. Tänkte bara höra vad du menar med ändrad kost? Eller kör han nån spec diet? Eller bara äter mindre eller skippar nån spec typ av mat typ pasta,ris osv.. Bara lite nyfiken. Då jag ska skärpa mig igen efter nyår försöker jag intala mig själv hehe..

    2013-12-22 | 20:08:26
    Bloggadress: http://sofiakalden.blogg.se

Kommentera inlägget här: