collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Pappa borta en kväll? Hell no

Kategori: Allmänt

Min stackars make kommer inte få någon "utekväll med grabbarna" närmsta, typ... 5 åren? Åtminstone inte om jag kommer behöva ha båda barnen själv hemma. Eller åtminstone inte så länge ungarna sömnkrånglar som de gör nu.
Linus är ju som Linus är. Vaknar ett par gånger och gnäller efter tappade nappar, mardrömmar, knölig kudde eller annat fanstyg. Sedan kommer han in till vår säng. Tack och lov kommer han(peppar peppar) in själv och lägger sig nu för tiden, förut fick man hämta in honom(för att vi inte orkade springa in och ut till hans rum nätterna igenom).

Lille herr Minigris aka Casper, befinner sig i en högst härlig period(friggin f**king fas) av kvällskaos. Han vill INTE sitta i sin babysitter, han vill INTE sitta still i famnen, han vill INTE läggas i vare sig sin säng, sin vagn eller någon annanstans. Förutom på skötbordet. Där kan han ligga en lång stund, men till slut tar övertröttheten över så att han ledsnar även där.
Nej det är bära bära bära som gäller, och bara på ett specifikt sätt. Han ska sitta framåt, annars blir det till slut liv i luckan.
Det går dock att söva honom i vagnen ute på kvällspromenad, men då gäller det att ha tålamod. Efter lite(eller ibland jättemycket) kink och envist napplirkande brukar han kunna somna, och gör man det vid exakt rätt tillfälle kan man då lyfta över honom till sin säng. Jojo, krångligt ska det va!

Stundtals önskar jag att jag hade en bärsele, men då hans storebror hatade sin(som vi därför gjorde oss av med) så känns det inget lockande att köpa en ny om det visar sig att även Casper hatar den. Finns det ingen som har en sele som inte ska användas närmsta månaderna som man bara kan Låna? Så man slipper köpa en eventuellt i onödan? Det hade ju varit perfekt.
Ja, jag har en bärsjal, men den gillar inte Jag, så jag har tankar på att ge bort den till en speciell dam som just fick barn. Om hon inte redan har en förstås.

Nä, det här med ungar och sömn är ju inte helt smärtfritt alltså. Men p andra sidan vet jag att det finns en sabla massa mammor och pappor därute som har det sju resor värre. Linus må vakna många gånger, men han somnar åtminstone om och sover om nätterna.
Och Casper, till skillnad mot sin storebror när han var i samma ålder, sover ca 7h(peppar peppar) från det att han väl somnar fram till första amningsuppvaket. Linus längsta rekord medan han fortfarande ammade var typ 6h och det hände bara ett fåtal gånger. Vi får se hur länge det håller i sig.

Nä, nu ska jag konvertera några fler bilder så vi äntligen kan bli klara och kolla/sålla igenom hela bröllopsalbumet någon gång.
Och så ska vi äta sista biten som finns kvar av bröllopstårtan. Med sorg.
Fan Linda, du blir nog tvungen att baka oss en sådan tårta varje vecka resten av livet, jag har abstinens redan innan den tatt slut...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: