collinus

Livet i byhålan med barn och katter

När man längtar

Kategori: Allmänt

... efter att få kunna bege sig ut på en rask kvällspromenad/joggingrunda, har man gått in i småbarnsväggen då?
För här hemma skulle en sådan sak vara omöjlig, åtminstone med båda barnen hemma. För jag tar inte risken att lämna maken ensam hemma med två barn som kan lyckas vakna samtidigt och ställa till med kaos. Och jag vill ju duscha efter motionsrundan också, vilket riskerar störa de små monstren, förlåt, hjärtegrynens sömn.

Jag längtar efter en bag-in-box med rosé på altanen tillsammans med min äkta hälft också. Vilket lär dröja ytterligare något år.
Och en hel dag + natt(eller två) helt fri från ungar. Shit vad skönt det vore. Faktiskt. Restaurangbesök, ostörd filmkväll med gotteligott(OSTBÅGAR), lite vuxenmys;) och sooovmorgon. Släng på en hotellfrukost på det.

-----
5 minuter senare. ..
-----

Jo, jag somnade till mitt i bloggskrivandet. Med mobilen på magen. Jag tar det som en pik och lägger av. Godnatt med er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: