collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Djupa suckar och nattlig spikmattesession

Kategori: Allmänt

Jodå, jag somnade till slut. För att vakna knappa 3h senare av barnet som gnäller någonting om Strumpor(?) i örat på mig. Jag lokaliserar först den sedvanligt tappade nappen och placerar den i munnen på ungen, och gör sedan en känna-mig-fram-efter-fötter-och-strumpor-i-mörkret-inspektion, vilket resulterar i att jag i stället upptäcker en kissolycka...
Jahapp, byte av våt pyjamas mitt i natten. Yay.
 
När blöt pyjamas och blöja är utbytta mot torra motsvarigheter, och jag ska lägga mig ner igen intill vaket barn som skall sövas om, inser jag att utrymmet på min sida av sängen har minskat avsevärt sedan jag först vaknade. Jag inser även att det inte bara var barnets pyjamas som var blöt, utan att det är en stor blöt fläck i sängen. Jag tyckte väl att blöjan kändes ovanligt lätt och kissfri i kombination med den blöta pyjamasen...
I samma veva insåg jag dessutom att det begränsade utrymmet med liggyta på min sida sängen inte var direkt glädjande för min onda rygg. Men guess what? Jag vägrade totalväcka och tvinga upp lilla familjen för lakansbyte mitt i natten. Det tog nog så lång tid att söva ungen vid läggning, jag tänkte Inte väcka honom Ännu mer. Dessutom låg(ligger) sambon halvt på den underbara kissfläcken med sitt täcke. Så vafan, han sov ju ändå, så han och hans täcke kan lika gärna få agera kissuppsugare :-p
 
Klockan är i skrivande stund 04:03, och jag kan såklart inte somna om. Har avklarat omsövning av barn, avklarat ett toalettbesök och på något magiskt sätt lyckats trassla mig ner på min älskade spikmatta trots mycket begränsad liggyta. Nu får det bli lite bloggsurfande och Candy Crush Saga-spelande i väntan på återbesök av John Blund. Fast han har väl somnat han också vid det här laget.
Godnatt på er! Eller kanske Godmorgon?

Kommentarer

  • josephine säger:

    svarar här med ifall du missat; Kan tänka mig din besvikelse ;) Jag är dålig på att smörja, men försöker få in det som rutin. Ska tänka på det extra mycket nu! Förstår att du blev småbitter, haha. Men antar att du smörjer in dig ordentligt nu då istället? ;)

    2013-04-01 | 11:52:20
    Bloggadress: http://j-phine.bloggplatsen.se
  • Josephine säger:

    Jag smörjer med nivea, den blåa flaskan. Riktigt fet - inte för att jag vet om det spelar roll men ;) Har bristningar på höfterna pga allt pendlande i vikt, men just dom är inget som stör mig. Dom är så ljusa och har aldrig fått mig på dåliga tankar. Min mardröm är om man man får dom bristningar som är lila/blå, stora och tar en evighet på sig att blekna. Men å andra sidan har man en graviditet som är anledningen till det, så antar att man borde bära dom märkena stolt ;). Ja det där med att känna att tuttarna blir som tennisbollar i hårdhet är inget jag längtar efter, haha. Får väl se hur det går för mig :P Just nu är jag inne i dom tankarna, hur länge man bör och kommer kunna amma. Hur länge ammade du L? :D

    2013-04-01 | 13:51:44
    Bloggadress: http://j-phine.bloggplatsen.se
  • Josephine säger:

    Ja precis, min tanke i nuläget är väl att amma tills dess att hon är runt året. Men antar att man får ta det som det kommer ;) Ja men ta en titt på det du, det är bra med bloggar! ;)

    2013-04-01 | 14:18:32
    Bloggadress: http://j-phine.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: