collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Frossa

Kategori: Allmänt

Ja inte har det frossats i mat i alla fall. Matlusten har lyst med sin frånvaro senaste två dagarna, och det enda som slunkit ner någorlunda frekvent är dammsugare(punschrullar) som jag köpte hem just i syftet att kanske fungera under en period av noll matlust, när jag märkte att även jag själv var på väg att bli sjuk och åkte för att fylla på värktablettsförrådet.
Bortsett från X antal dammsugare så bestod mitt totala matintag igår av 1,5 leverpastejmacka och 3 tuggor tacopaj. Och lite glass på kvällen när feberfrossan avtagit och jag i stället höll på att koka över av värmeslag.
 
Idag kände jag mig lite piggare när vi klev upp, och jag lyckades få i mig 1/2 portion mannagrynsgröt till frukost, men framåt lunch var matlusten borta igen och ersatt av ny feberfrossa, dock inte lika jobbig som den igår. Lunchen blev alltså en dammsugare. 
Men, vid 16-tiden när sambon kom tillbaka efter ett snabbt ärende, hade han en McFeastmeny med hem till mig! För dem av er som inte känner till det, så kan jag ALLTID få ner McFeast i magen, i mer eller mindre mängd. Och just idag fick jag ju inte i mig hela menyn då magen gått på sparlåga och krympt ett par dagar. Men åt, det gjorde jag! Och fick lite härlig magknip med tillkommande rännskita efteråt, men det var det värt :-p
 
 
Nu ska jag försöka sova en stund medan barnet ändå sover.
Hoppas ni andra har roligare saker för er.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: